Hej med Jer
Vil I venligst meddele dommerne – specielt de der skal dømme hos ÅFS – at det min. frem til sommerferien, IKKE er muligt at klæde om og bade i de sædvanlige omklædningsrum.
Dommerne bliver nødt til at komme omklædt (det er der mange der gør i forvejen) eller benytte spillernes omklædningsrum.
Grundet vaccinationscenter, er centret aflåst ind til hallen og der er opsat reoler i baggangen ved dommeromklædning.
Fra gang til gang, skal jeg nok aftale med dem, hvad de gør, hvis der skal indberettes spillere og hvad de skal gøre med dommersedler.
Læs derfor opstartsbrev om retniningslinierne i foråret som er tilføjet herunder.
Med venlig hilsen
Carsten Pedersen
Centerdirektør
Århus Firma Sport – ÅFS Centret
Paludan-Müllers Vej 110, 8200 Aarhus N.
86786222
aarhus@aafs.dk – www.aafs.dk
Århus Firma Sport opstartsbrev
Medlem af Dansk Firmaidrætsforbund Paludan–Müllers Vej 110 – 8200 Århus N Telefon 86 78 62 22 – Telefax 86 78 62 60 www.aafs.dk – email: aarhus@aafs.dk
UDENDØRS FODBOLD 2021
Kære fodboldspiller (kontaktperson)
Opstartsmødet Opstartsmødet er aflyst i år. Vi kan – grundet Coronavirus – ikke afvikle årets opstartsmøde som planlagt. Derfor er dette opstartsbrev der skulle dække det meste. Opstår der spørgsmål, så skriv til fodboldafbud@aars.dk
Vaccinationscenter Som nogle sikkert har hørt/læst, så har vi udlejet idrætscentret til AUH, der fra 1. marts til 31. juli, bruger lokaliteterne til at få vaccineret de Østjyske borgere. Dette er årsagen til aflysning af opstartsmødet. MEN, vi har fået lov at afvikle vores fantastiske udendørs firmafodboldturnering. Der er i den forbindelse nogle hygiejne– og sikkerhedsmæssige krav til fodboldspillerne.
1) Der er ikke adgang til hallen. 2) Cafeen er opdelt i 2. Den ene del er til AUH, mens den anden del er til ÅFS Fodbold. 3) Der er ikke adgang til omklædningsrum indefra. Kun bagdørene må anvendes. 4) Herreomklædning er fortsat i nr. 1 og 2, mens damerne har fået tildelt nr. 7. 5) Der må IKKE klædes om i indgangen eller på toiletterne i indgangen. 6) Toiletterne må selvfølgelig bruges til det de er lavet til. Ovenstående ser værre ud end det er, det er bare vigtigt, at det er meddelt og at det følges!
Coronarestriktioner Vi kan ikke komme udenom dem, de findes og skal efterleves af os alle. Tiderne ændrer sig, og det gør restriktionerne også. Hvad der er normen i dag, kan være ændret når vi starter den 3. maj. Vi skal – uanset hvilke restriktioner der måtte være – bede alle om at følge dem og bakke op om eventuelle henvisninger fra ÅFS ledere og ansatte.
Turneringsplanen Vi er i gang med at lægge sidste hånd på årets turneringsplan. Planen er, at vi starter i uge 18 for alle hold. (3. – 6. maj). Turneringsplanen forventes udsendt i den kommende weekend. I planen finder du bl.a. turneringsplan, en oversigt over deltagende hold i jeres egen serie, et overblik over afbudsregler m.v. samt indrapportering af resultater.
Pokalturneringen Pokalturnering er med igen i år. Denne er at finde turneringsplanen.
Udsættelser Som udgangspunkt kan der ikke udsættes kampe. Når I ser turneringsplanen, vil I forstå hvorfor. Hvis det alligevel kommer på tale, vil kampen af gode grunde blive påsat en anden ugedag. Kan modstanderen ikke den nye dato, har holdet med ønske om flytning tabt kampen 3–0.
Fredagskampe og uger med 2 kampe Vi har aflyst fredagskampene i år, men har til gengæld sat alle 7–mands hold til at spille 2 kampe pr. uge i 3 – 4 uger. Det bliver sådan, at de der typisk spiller mandagskampe, får de ekstra kampe som onsdagskampe og omvendt. Det samme gør sig selvfølgelig gældende for, de der har valgt tirsdage/torsdage som ønskede spilledag. Vi håber på jeres forståelse.
Fra den 1. september og til sæsonafslutning, er kampstart flyttet til en tidligere start. Dette kan gælde for 5–mands og 7–mands 2×20 min. Det vil sige, at kampe kan starte allerede kl. 17.00. Dette sker fordi der bliver tidligere mørkt. Husk at tjekke turneringsplanen!
Spilleregler Regler er at finde bagerst i turneringsplanen. Læs dem grundigt.
Overtrækstrøjer Vi skal venligst opfordre holdene til, selv at medbringe egne overtrækstrøje. Vi kan ikke, som tingene ser ud nu, udlåne disse. Tjek holdoversigten, for at se hvilke farve trøjer jeres modstanderhold har. Vi kan i lighed med sidste år, tilbyde overtrækstrøjer i forskellige farver. Send os en mail med den ønskede farve. Et sæt trøjer består af 9 stk. og prisen pr. sæt er kr. 300,– Se siden nedenfor! Eventuelle bestillinger skal være AFS i hænde senest 26. april.
ÅFS Winners CUP 2021 ÅFS Winners CUP er vores årlige finalestævne for alle puljevindere, CUP vindere og enkelte wild card hold. Spilleplanen finder du ligeledes i turneringsplanen. Finalestævnet er et 7–mandsstævne for både 5–mands og 7–mands hold. Når vi nærmer os en turneringsafslutning, bliver de hold, der kan vinde deres pulje, kontaktet. Stævnet afvikles lørdag den 18. september. Efter ønsker fra flere hold de tidligere år, er det flyttet fra søndag til lørdag, og med et senere starttidspunkt, således der kan afsluttes med mad og drikke.
Parkering Parkering af biler skal ske på P–pladsen og kun der. Det er altså ikke i orden at man “lige smider bilen tæt på indkørslen“, på vejen eller på flise– og græsarealerne. Cykler, knallerter og motorcykler kan parkeres i og ved cykelstativerne ved centret. IKKE op ad husmuren. Tak!
Vi har tidligere haft besøg af et par stykker, der ikke kan kende forskel på deres og vores. I de seneste par år har der været ro på, men sørg nu for, at der ikke ligger punge, pc’ere, telefoner, jakker og andet af værdi, fremme på sæder og gulve.
Egne mad– og drikkevarer Vi skal høfligst, men bestemt, pointere, at det ikke er tilladt at medbringe og nyde egne mad og drikkevarer i omklædningsrum, på boldbanerne eller andre arealer som Arhus Firma Sport råder over. Det er i bund og grund medlemmernes – altså jeres – eget hus, derfor skal vi opfordre til at støtte cafeen. I denne tid, hvor ÅFS virkelig er hårdt ramt på økonomien, vil det glæde os, hvis vores medlemmer støtter godt op om vores hus og forening. Derfor forsøger vi igen i år med en officiel kåring af “kampen spiller” på hvert hold. Efter kampen – når 3. halvleg tager over – kan holdet kåre en “kampens spiller”. Denne kan henvende sig i køkkenet og købe en stor fadøl til 20 kr. Øllen skænkes selvfølgelig i et “Kampens spiller” krus, mens de andre “bare” må nøjes med et plastikkrus Vi håber, at I igen i år vil støtte op om denne lille gimmick. Og ikke mindst støtte cafeen på bedste vis.
Endelig ønsker vi jer en god sæson, og fra Århus Firma Sport skal der lyde et velkommen til de mange spillere. Specielt et stort velkommen til de 16 nye hold.
Med sportslig hilsen Århus Firma Sport
John Madsen Fodboldformand
Carsten Pedersen Formand